Pagalba GRINGAMS ir garsusis PISCO

VIEŠBUTIS “LIMA“

Pabudome labai anksti, nes jau 8 val. 20 min. turime būti oro uoste. Pats skrydis niekuo neypatingas, tik tiek, kad visus keleivius dar prieš atiduodant bagažą į lėktuvą, tikrino du pareigūnai. Atidarinėjo vietinių dėžes, iškraustė maišus, t.p. ir mūsų kuprines, tad eilė susidarė milžiniška.

LIMA

Po gerų 2 val. mes jau Limoje. Pasiėmę savo daiktus, nusprendėme iki miesto centro važiuoti vietiniu autobusu, norėdami sutaupyti pinigų. Su taksi kelionė kainuotų apie 50 sol. Knygoje rašoma, kad tokį būdą renkasi tik labai drąsūs žmonės, nes Limoje lengva pasiklysti ir gali būti apgautas vietinių sukčių, bet ką darysi, reikia mėginti. Vos tik išėjome pro oro uosto duris, mus apspito taksi vairuotojai, siūlydami savo „pigias“ paslaugas. Šis sąmyšis visiškai nenustebino ir nesukėlė jokios reakcijos, juk visa tai jau matyta. Po truputį su sunkiomis kuprinėmis ant pečių nusibeldėm iki autobusų stotelės, tik bėda, kad nežinom į kurį iš jų reikia sėsti. Vienas vyras mėgino mums patarti kuriuo autobusu nuvažiuoti, bet už tai paprašė pinigų, atsikandę džiunglių varianto, pasitraukėme nuo jo tolėliau. Galų gale privažiavo autobusas (combis) su pro duris rėkiančiu kontrolieriumi ir vyriškis, kalbantis anglų kalba, pamojo mums, kad čia jau reikia lipti. Nieko nelaukę čiumpame kuprines. Autobuse vietos buvo nedaug, tad atsisėdome pačiame gale, kuprines laikydami prie savęs. Kadangi didžioji dalis perujiečių yra mažo ūgio, tai ir autobusas buvo pritaikytas būtent jiems. Giedrius, turėdamas ilgas kojas, netilpo atsisėsti tiesiai, tad teko jas laikyti išorėje. Viduje grojo vietinė muzika ir buvo labai tvanku. Autobuso vairuotojas ant stiklo priešais save  pasikabinęs 3 šventųjų paveikslėlius, kurie buvo įlaminuoti, kad nesuplyštų popierius. Sustojus sekančioje stotelėje, įlipo indėnė moteris, su ant kaklo kabančiais skudučiais ir mažyte gitara. Vos mums pradėjus važiuoti, ši ėmė ir užgrojo. Buvo neįprasta visa tai matyti, priminė mini koncertą. Žinoma, po savojo pasirodymo ji paprašė pinigėlių. Ir tokių žmonių buvo ne vienas, kitoje stotelėje įlipo senukas su pilnu maišu saldainių, kuriuos pardavinėjo po kelis centus už vienetą. Neilgai trukus prie mūsų priėjo kontrolierius, nekalbantis angliškai. Gerai, kad po ranka turėjome knygą su miesto žemėlapiu ir parodėme, kur mums reikia nuvykti. Šis pakraipė galvą ir su knyga dingo žmonių minioje. Pasirodo vyrukas ėjo pasikonsultuoti su autobuso vairuotoju ar jie važiuoja pro ten, kur mums reikia. Deja, ne. Kontrolierius neimdamas nė cento už pravažiuotą atstumą, sustabdė autobusą, išsikvietė mus į lauką, kur jau stovėjo kitas maršrutinis combis ir jo darbuotojui paaiškino kur mums reikia nuvykti. Šis mielai pagelbėjo. Surado tuščias vietas ir pasodino, sakydamas ispaniškai, kad kai bus laikas jis mus pakvies. Taip ir buvo, po kokių 30 minučių trukusios kelionės, jis garsiai surėkė: „GRINGOS now“ tad mes susiruošėme lipti ir visi keleiviai, buvę autobuse, staiga pradėjo juoktis. Gringo – tai ispanų ir portugalų kalboje vartojamas terminas, skirtas pavadinti užsienietį Lotynų Amerikoje. Šio žodžio reikšmė skirtingose valstybėse skiriasi, bet dažniausiai žodžiu gringo apibūdinamas baltaodis atvykėlis iš JAV, Kanados, Australijos, Europos (ypač JK, Skandinavijos, Vokietijos, Rytų Europos), paprastai kalbantis angliškai arba kita kalba, nepanašia į ispanų ar portugalų. Kartais priklausomai nuo situacijos žodis gringo vartojamas kaip įžeidimas, nors dažniausiai juo draugiškai pašiepiamas užsienietis, kuris nesupranta vietinės kalbos bei tradicijų. Pasijuokėme ir mes patys iš savęs, tad nebuvo ko įsižeisti. Susimokėję po 2 sol. ir 1 sol. kaip arbatpinigius pasiliko kontrolierius už mums suteiktą pagalbą, išlipome stotelėje. Iškart  nuskubėjome į kitą gatvės pusę link autobusų terminalo „Cruz del Sur“ (adresas: Av. Javier Prado 1109, La Victoria (raj. pavd.). Lima), kur išsiaiškinome, kad mums į reikiamą miestą, t. y. Pisco, jie neveža keleivių. Tad teko ieškoti kažko kito. Apėję tris, šalia viena kitos esančias, kompanijas neradome nieko mums tinkamo. Lauke buvo labai karšta, ant pečių tempėme po 20 kg sveriančią kuprinę. Man pasidarė sunku ir įskaudo nugarą tad pradėjau lėčiau eiti ir zirzenti. Ketvirtoji agentūra, kuri buvo nurodyta knygoje, pasirodė ne taip arti kaip mes galvojome. Teko nemažai paklaidžioti, kol pagaliau paklausus vietinio kur galime rasti mums reikalingą gatvę, jis sustabdė taksi ir susitarė kainą su vairuotoju. Susimokėjome 6 sol. (Patarimas: prieš įlipant – suderėkite kainą ir pinigus sumokėkite,  kai pasieksite kelionės tikslą) ir pagaliau, išvargę bei sušilę mes vietoje (autobusų terminalas – „Peru Soyuz“. Adresas: Av. Mexico 333, Lima). Pasirinkimas didelis. Jei taupai pinigus, gali važiuoti su pigiausiu autobusu už 30 sol./žm, šiek tiek geresniu 33 sol./žm., o jau su VIP klasės autobusu už 38 sol./žm. Kadangi kaina nedaug kuo skiriasi, nusprendėm išmėginti VIP. Kelionės trukmė ~ 3,5 val. Susimokėję už bilietus, praėjome kuprinių patikrą kaip prieš skrydį lėktuvu. Viskas gerai. Kad nebūtų nuobodu ir karšta laukti autobuso, visiems VIP klasės keleiviams buvo paruošta salė, kurioje veikė kondicionierius, stovėjo termosai, pilni arbatos ir kavos, kabėjo TV, kuris transliavo futbolo rungtynes (Peru-Argentina). Prieš įlipant į autobusą vėl buvome tikrinami (pasų nr. ir tapatybė, bilietai ir vietų nr.). Autobusas pasitaikė labai geras, tarp sėdynių vietos kojoms buvo daug, veikė kondicionierius, buvo TV, žemiau jo kabėjo ekranėlis, kuriame degė skaičiai, rodantys autobuso greitį, beje, vairuotojas negalėjo viršyti 90 km/h. T.p. gavome užkandžių ir atsigerti. Iš pradžių pasirodė keista, kodėl visus sulipusius keleivius autobuso patarnautoja nufilmavo kamera ir pasakė sėdimas vietas, po to išsiaiškinome, bet apie tai vėliau. Po 3,5 val. Pan American greitkeliu (ilgis 47 958 km ir eina per abu amerikų žemynus) išlipome Pisco mieste, esančiame į pietus nuo sostinės Limos (243 km).

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.