Jangonas (I diena)

36 valandos laukimo oro uostuose, skrydžiai lėktuvu, naminiai sumuštiniai, šilta, bet baisiai brangi kava ir štai mes jau viešbutyje „Ocean pearl“. Nepatikėsite, bet šį kartą viskas praėjo sklandžiai: bagažas savo vietoje, mus pasitiko mergina, rankose laikydama A4 lapą su vardais ir pavardėmis, o lauke jau laukė taksi automobilis.

Oras, kaip ir priklauso tokiuose kraštuose, puikus. Karšta ir nepaprastai tvanku. Išsikeitę dolerius į vadinamuosius kijatus (Mianmaro šalies valiu, toliau – K. K1000 bus 0,61 EUR. Tad galite įsivaizduoti, kiek daug kupiūrų mums teko susikrauti į savo kuprines. Tai buvo pirmieji trys milijonai mūsų gyvenime ir visai nesvarbu, kad kijatais) kartu su ta pačia mergina iš oro uosto sulipome į automobilį ir išvykome viešbučio link. Nepaisant ilgos kelionės, nuotaikos puikios, tad smalsiai stebime aplinką.

Dar tik 19.30 val. vietos laiku, bet už lango jau tamsu. Na, tiksliau lauke jau tamsu, o pro viešbučio langą nieko nematyti, vos už 20 cm stūkso kito namo siena ir kanalizacijos vamzdžiai, kurie buvo itin triukšmingi, vos tik kas nors pasinaudodavo tualetu. Kadangi buvome labai pavargę, mūsų tai visiškai netrikdė ir mes lyg niekur nieko užmigome greičiau nei tikėjomės.

Na, o važiuodami taksi automobiliu, turėjome puikią proga šiek tiek susipažinti su šalies didmiesčiu. Drąsiai galima jį taip vadinti, nes čia, 2011 metų duomenimis, gyveno, dirbo ir mokėsi 5 milijonai ir 420 tūkst. žmonių. Kaip ir buvo galima tikėtis, eismas šiame mieste visiškai nesiskiria nuo kitų Azijos valstybių. Galioja viena ir pagrindinė taisyklė – pirmenybė dičkiams. Jei tu kartais esi pėstysis, dviratininkas, vairuoji motorolerį ar nedidelį automobilį, privalai akylai visus stebėti ir, žinoma, saugotis. Todėl čia, kiekviena mašina savo priekinio variklio dangtį yra „pasidabinusi“ veidrodėliais, kurie padeda lengviau orientuotis gatvėse. Tokius turėjo ir mūsų taksi. Po geros valandos, pagaliau atvykome į miesto centrą.

Jangonas – tai didžiausias Mianmaro (Birmos) miestas, kuris palyginti yra dar visiškai jaunas. Sostine šis miestas tapo tik 1885 m., kai Britai užėmė šiaurinę šalies teritoriją, o karalystės valdymo laikai baigėsi. Nepaisant trumpos miesto istorijos, Jangonas ilgai gyvavo kaip mažas miestas turintis savo valdžią. 1755 m. karalius Alaungpaya užėmė centrines Mianmaro žemes ir pastatė miestą dabartinio Jangono teritorijoje, kuris tuo metu buvo žinomas Dagono vardu. Žodis Jangonas reiškia kovų baigtį: karalius naiviai tikėjosi, jog su šiuo jo užkariavimu baigsis visi karai. 1756 m. žlugus Thanlyin (Syriam), miestas tapo labai svarbiu uostu. 1841 m. gaisro metu Jangonas buvo faktiškai sunaikintas. Atstatytas miestas vėl nukentėjo, tik šį kartą dėl 1852 m. vykusio anglų ir birmiečių karo. Naujieji šeimininkai, britai, atstatė sostinę ir pavadino ją Rangūnu. Stipriausiai miestas pasikeitė 1989 m., įsišaknijus socializmo idėjoms. 1990 m. valdžia pradėjo valyti miestą, perdažė visus kolonijinius pastatus, gatvėmis pradėjo važinėji dideli sunkvežimiai ir mašinos, atsirado mobilieji telefonai ir kiekvieno namo stogą „puošiančios“ satelitinės antenos.

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.