Oljato Village (7 diena)

Tvankumas kambaryje mus pažadino labai anksti. Norėdami pasižiūrėti į tekančią saulę atidengėme užuolaidas ir … o Dieve mano … priešais akis buvo nuostabus vaizdas, vertas visų vakar sumokėtų dolerių. Horizonte matyti dykuma, o tolumoje garsusis Monument valley, kurį daugelis kino režisierių pasirenka siekdami kuo tiksliau pavaizduoti kaubojų, indėnų ir naujakurių gyvenimo stilių.

Ramiai sau, niekur neskubėdami, papusryčiavome ir susikrovę daiktus, leidomės ieškoti Page miestelio. Jis yra garsus dėl jo apylinkėse esančio Antilopės kanjono (Antelope canyon), kuris viso pasaulio turistus vilioja savo neįprastomis formomis ir spalvomis.

Ilgai niekur nereikėjo važiuoti, bet va susirasti tą vietą buvo kur kas didesnis iššūkis. Navigacija tokio objekto nerado, tik įmonę, kuri organizuoja ekskursijas. Tad užsukome ten. Nelabai maloni moteris mums davė neaiškų žemėlapį, nurodė kur mes esame, o paklausus ar galime patys ten nuvažiuoti, nepatenkintu balsu pasakė jog ne. Tai nėra tiesa! Po ilgų klajonių, susiradome mums reikiamą tašką (GPS: 36.54.04.7 N, 111.24.37.7 W. 98 road).

Kaina: 28$

Adresas: 55 S. Lake Powell Blvd, Page, Arizona 86040, USA

Darbo laikas:

6.00 – 20.00 val. (vasara)/8.00 – 18.00 val. (žiema) – pirmadieniais – šeštadieniais

7.45 – 18.00 val. (vasara)/8.00 – 17.00 val. (žiema) – sekamdieniais

Interneto svetainė: http://www.antelopeslotcanyon.com

Antilopės kanjonas – tai palyginti siauras plyšys, išgraužtas uolienoje. Iki 50 metrų gylio siekiančios įdubos bei siauri iki 3 metrų pločio kanalai driekiasi apie 8 km ir sukuria išties nežemišką pojūtį. Kanjonas plyti vietinių indėnų Navahų, didžiausios indėnų genties šiame žemyne, gyvenamosiose žemėse. Šį plyšį sudaro Aukštutinė („The Crack“, arba „Įtrūkimas“) ir Žemutinė („The Corkscrew“, arba „Kamščiatraukis“) dalys. Aukštutinė dalis Navahų kalba vadinama Tse Bighanilini, arba „vieta, kurioje vanduo teka tarp uolų“. Ši Antilopės kanjono dalis yra labiau mėgstama turistų, nes norint ją pamatyti nereikia kopti įkalnėn, o šviesos ir šešėlių žaismas yra kur kas intensyvesnis, nei Žemutiniame kanjone. Pastarasis vietinių indėnų kalba yra vadinamas Hazdistazi, arba „susivijusiomis uolų arkomis“.

Šioje teritorijoje Amerikos nacionalinių parkų pasas negalioja, tad reikia pirkti įvažiavimo bilietą, kuris kainuoja 8 dol./žm. Be gido eiti niekur negalima, tad už ekskursiją teko susimokėti dar po 20 dol./žm.  Žygis į kanjoną trunka apie valandą laiko, tačiau viskas priklauso kiek kadrų norite padaryti, nors visos nuotraukos panašios, bet žvelgiant į tokį unikalų gamtos kūrinį, tiesiog negali nefotografuoti. Geriausias metas apsilankyti šioje vietoje, yra nuo 10 iki 12 val. kol saulė dar kyla, tada jos  spinduliai skverbdamiesi pro kanjono tarpus atskleidžia jo tikrąjį grožį. Jei su jumis eina didelė žmonių grupė gali tekti apsišarvuoti kantrybe, nes kai kurie iš jų ilgai užsibūna pozuodami ar ieškodami tinkamo apšvietimo savo nuotraukai. Atrodo mes fotografavome daug, bet … pasirodo, galima ir kur kas daugiau.

Skubame toliau. Kelias driekiasi į visai šalia esančią garsiąją arklio pasagą (Horseshoe bend). Šią vietą verta pamatyti kiekvienam, kuris lankosi Amerikoje, nes ji atima žadą ir priverčia susimąstyti kaip per daugelį metų žemė, vėjas, lietus, sniegas ir vanduo sugebėjo padaryti tokius nepaprasto grožio kūrinius.

Kaina: nemokamas

Adresas: Hwy 89 S, Page, AZ 86040, USA

Darbo laikas: 24/7

Interneto svetainė: https://horseshoebend.com/#

Gaila, bet laikas mus spaudžia, tad užsibūti negalime, leidžiamės gilyn į pietvakarius, Didžiojo kanjono link.

Jau spėjo sutemti, kol mes pasiekėme savo stovyklavietę („Mother campground,“ Kaina: 18 dol./naktis). Aplink šurmuliavo žmonės, degė laužai, buvo girdėti mažų vaikų klegesys, bet jokios garsios muzikos, keiksmų ar šokių. Mums, lietuviams, visa tai neįprasta, bet smagu. Bendromis pastangomis palapinę pastatėme labai greitai, kadangi buvo vėsoka, teko šokti į miegmaišius ir laukti šiltesnio ryto.

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.