Didysis kanjonas I (8 diena)

Sakoma, kad prieš daugelį metų vienas klajojantis kaubojus dirstelėjęs į bauginančias kanjono gelmes ir taręs: „Čia iš tiesų turėjo įvykti kažkas nepaprasta“. Kaip ir daugelis lankytojų, jis negalėtų patikėti tuo, kad tokį kanjoną bus išgremžusi siaura jo dugne tekanti upė. Tik įdėmiau įsižiūrėjus matyti, kad Koloradas yra šėlstanti upė, kasdien plukdanti dešimtis tūkstančių tonų sąnašų. „Per tiršta atsigerti, per skysta aparti“, – skųsdavosi senieji šių kraštų gyventojai.

Kolorado upės gylis – 1,6 km, vidutinis plotis – 15 km, ilgis – apie 450 km. Į bet kurią 21 km upės atkarpą galėtumėte drąsiai švystelėti visą Manhatano salą. Negana to, jums reiktų žiūronų, jei panorėtumėte įžiūrėti dangoraižių viršūnes po savo kojomis. Platų slėnį per 5 mln. metų išgraužė upės intakai, maitinami tirpstančio sniego ir padedami vėjo, šalčio ir lietaus. Tik gili, vidurinė įpjova yra pačios Kolorado upės darbas. Nebūtų klaidinga manyti, kad per ilgus amžius upė tiesiog pati išsigraužusi šį gilų tarpeklį. Tačiau iš tiesų upės altitudė – maždaug 600 m. virš jūros lygio – beveik nekito. Aukštyn kilo pati žemė, tačiau taip lėtai, kad Kolorado upė prasigraužė vagą iki ankstesnio vandens lygio, o prarajos sienos abipus upės kilo vis aukštyn. („Didieji pasaulio stebuklai“, 334 psl.)

Kaina: 30$ (stovyklavietė – 18$)

Adresas: 20 South Entrance Road
Grand Canyon, AZ 86023, USA

Darbo laikas: čia

Interneto svetainė: https://www.nps.gov/grca/index.htm

Šį kartą miegas buvo saldesnis, nei Mesa Verde NP, bet šaltis vis dar jautėsi, tad pabudome ne kartą, tikėdamiesi, jog saulė jau bus pakilusi. Galų gale taip ir atsitiko. Pusryčiai nebuvo tokie jau skanūs, kaip kad norėjosi. Duona visiškai nebuvo panaši į save, išskyrus išvaizdą, vėlėsi aplink dantis, o sūris labiau priminė sviestą, nei sūrį, bet pomidorai ir agurkai situaciją sušvelnino. Tad mums pasisekė, juk galėjo būti kur kas blogiau. O eiti ieškoti nuotykių gurgiančiais pilvais ne pats geriausias sumanymas. Šiek tiek pasistiprinę, jei taip būtų galima pasakyti, nuvykome į informacijos centrą, kur minios žmonių jau stovėjo eilėse, norėdami sužinoti apie šiame parke vykdomą veiklą, renginius, ekskursijas ir t.t. Po gero pusvalandžio mums pavyko pasikalbėti su viena iš merginų, konsultuojančia atvykusius turistus. Sužinoję, jog raftingas, apie kurį taip stipriai svaigome dar būdami Lietuvoje, šiuo metu yra organizuojamas tik iš miestelio Page, nusivylėme. Juk ten jau buvome vakar, o laiko grįžimui atgal nėra. Plaukti pripučiama gumine valtimi Kolorado upe mums nepavyks. Tad teko pakoreguoti planus. Gavę informacinį laikraštį su jame pažymėtais maršrutais pėstiesiems, dviračiams ir mašinoms nusprendėme, ką veiksime ateinančias 3 dienas, o veikti tikrai buvo ką.

Šiandien eisime pėsčiomis (12,5 km) kanjono pakraščiu, rytoj leisimės į jo apačią (12 km), o trečią  dieną važiuosime keliu Desert View (40 km). Taigi, suskubome autobusų stotelės link. Nesulaukę tinkamo autobuso, nusprendėme jį aplenkti ir paėjėti iki kitos stotelės. Tokiu būdu siekėme sutaupyti laiko ir greičiau pradėti žygį. Juk jau vidurdienis, o mes dar nieko nematėme išskyrus savo stovyklavietę ir minias turistų. Deja, gavosi kaip visada. Patarlė „Nemesk kelio dėl takelio“ pasitvirtino visu šimtu procentų. Pagal planą, turėjome užtrukti vos 5 – 10 min., bet sugaišome gerą valandą. Klajojant pėsčiųjų takais lyg labirintu didžiuliame miške, sutikome briedį, keletą paukščių, nė vieno žmogaus ir vos dvi nuorodas, kurios nebuvo pačios informatyviausios.

Tad teko pasikliauti nuojauta. Šį kartą ji nebuvo tokia jau klaidinga kaip kad Stambule. Šiek tiek pavargę ir susierzinę šiaip ne taip radome stotelę. Įlipę į autobusą pajudėjome tikslo link. Mūsų džiaugsmui, o galbūt nusivylimui, užtrukome vos 3 minutes. Na, belieka įžvelgti tik teigiamas puses, juk mes sveiki ir gyvi, nepasiklydome miške, o ir parko reindžeriams neprireikė mūsų ieškoti.

Pradėję eiti asfaltu grįstais takais šiems vingiuojant palei Didįjį kanjoną greit pamiršome erzelį ir mėgavomės pasakiško grožio panorama. Neaprėpiami toliai, spalvų margumynas, kažkur pačioje apačioje tviskanti Kolorado upė atėmė žadą.

Pavargusiems ir išalkusiems žygeiviams buvo įrengtos mini poilsio aikštelės, kur žmonės užkandžiaudavo ar šiaip sėdėdavo ant suoliukų grožėdamiesi aplinka. Jokių pilnų šiukšliadėžių ar besimėtančių pavienių plastiko maišelių ir butelių nebuvo matyti, o tai išties džiugino. Juk Lietuvoje retai kada taip būna. Šiuo klausimu mes gana optimistiškai nusiteikę, tad tikimės, jog metams bėgant tautiečių sąmoningumas tik augs. Taip palengva tirpdant kilometrus, o su jais ir kilogramus artėjome prie tikslo. Deja, jis nebuvo toks jau malonus, kaip kad norėjosi. Buvau pamiršusi, ką reiškia tiek daug eiti ir kokia nepatogi gali tapti avalynė. Pėdų pirštai ir kulnai buvo nusėti pūslėmis bei žaizdomis, o tai sukėlė nemažai skausmo ir diskomfortą judant į priekį. Šiaip ne taip pasiekus savąjį tikslą ir saulei nusileidus už horizonto, nusprendėme, jog nuotykių ir gražių vaizdų šiai dienai tikrai pakanka. Tad nieko nelaukę šokome į autobusą, vykstantį atgal. Grįžus prie palapinės, stovyklavietėje jau buvo tamsu, nors į akį durk. Susikūrę laužą smagiai dar pasėdėjome, iki kol nosys pradėjo šalti ir tapo vis sudėtingiau išsėdėti vienoje vietoje, o ir šokti visiškai nesinorėjo. Bebaigiant rusenti paskutinėms žarijoms, susikrovėme daiktus ir greit sulindome į šiltus miegmaišius galvodami apie naują rytojų.

Papildoma informacija:

su savo mašina galima važiuoti tik vienu maršrutu, t.y. Desert View, link senojo švyturio (apie 40 km)

visi kiti keliai, pažymėti skirtingomis spalvomis, galimi tik maršrutiniams autobusams. Jie yra nemokami, kursuoja dažnai, o atstumai tarp stotelių nėra dideli

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.