Sekvojų NP (13 diena)

Įveikėme maždaug 400 mylių, nei daug, nei mažai, bet mums to užteko, kad vos tik ištiesus kojas, ramiai sau užmigtume. Bet apie viską nuo pradžių.

Pakeliui į San Franciską, planavome užsukti į netoliese esantį Sekvojų nacionalinį parką, maždaug už dviejų valandų kelio. Nesitikėjome, jog teks važiuoti kalnuotomis vietomis ir kilti į kilometro aukštį, kur auga vieni aukščiausių medžių pasaulyje. Tai ilgaamžis kiparisinių šeimos spygliuotis dažnai peraugantis 60 m ribą. Kaip teigia istoriniai šaltiniai, 1886 metų lapkričio mėnesį, Humboldt apygardoje, Šiaurės Kalifornijoje, buvo nukirsta 129, 26 m aukščio visžalė sekvoja. Teoriškai manoma, kad jos gali užaugti iki 122 – 130 m aukščio. Sunku ir įsivaizduoti kol pats savo akimis neįsitikini šio medžio didumu. Sekvojos skersmuo gali siekti 6 – 7 metrus, tad norint ją apkabinti prireiks ne vieno žmogaus rankų. Įdomu, tai, jog visžalių sekvojų amžius gali siekti net 2 200 metų, o tai išties daug. Automobiliui palengva kylant vis aukštyn matomumas tik prastėjo. Tam įtakos turėjo ne tik staigūs posūkiai, bet ir iš kalnų nusileidęs tirštas rūkas apgaubęs žaliuojantį mišką. Pasiekus sustojimo tašką ir šilčiau apsivilkus, išsiruošėme į trumpą žygį pėsčiomis. Takai nebuvo sudėtingi. Tad palengva, niekur neskubėdami traukėme gilyn į mišką. Ten sutikome keletą burundukų, voverių ir, žinoma, ne vieną turistą. Tirštas rūkas, nuo smalsių akių slepiantis medžių viršūnes ir ne tik, vietomis sniegu dengta miško paklotė, įmantrūs paukščių balsai ir šakų šlamesys sekvojų parką pavertė itin paslaptinga vieta. Kartkartėmis krūptelėdavau iš baimės išgirdusi netikėtą šnaresį. Taip vis stipriau spaudžiant Giedriaus  ranką ir šliejantis arčiau jo išvydome  Generolą Šermaną, Prezidentą ir visą Senetą.

Kaina: 30$

Adresas: 47050 Generals Highway, Three Rivers, CA 93271, USA

Darbo laikas: 24/7

Interneto svetainė: https://www.nps.gov/seki/index.htm

Tai tik keletas panašaus tipo vardų, kurie buvo suteikti šiems milžinams. Beje, Generolu Šermanu vadinama sekvoja yra laikoma aukščiausiu medžiu visame pasaulyje, o jos amžius siekia 2 500 metų.  Stovint šalia tokio įspūdingo dydžio gyvo organizmo, imi suprasti, koks vis tik mažytis esi šiame margame pasaulyje.

Po ilgai trukusios kelionės mašina (4 – 5 val.), pagaliau pasiekėme San Francisko miestą ir jo žymiąsias kalvas. Televizoriaus ekrane pastarosios atrodė ne tokios jau baugios. Deja, realybė buvo kitokia. Kaskart pradedant kilti į kalną, širdis krūtinėje ima plakti greičiau nei įprastai, visą kūną išmuša šaltas prakaitas, o delnai tampa šlapi, kai gatvė ima ir pradingsta, jos tiesiog nebesimato, nes šią užstoja mašinos kapotas. Aukščiausiame taške pastatyti įspėjamieji STOP ženklai. Didžioji dalis sankryžų yra lygiareikšmės, tad reikia būti itin atidiems ir laikytis eismo taisyklių.

Kasdien važinėjant tokiomis neįprastomis ir itin stačiomis gatvėmis, automobilis turi būti be galo tvarkingas ir ypač galingas. Geriausiai tiktų su automatine pavarų dėže. Prisiminus Ispanijoje turėtą Ford Fiestą, imu suprasti, jog šiame mieste būtume pražuvę.

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.