Circo Massimo stadionas (3 diena)

Gerai išsimiegoję bei pailsėję, pabudome anksti ryte ir susiplanavome dieną. Šį kartą teks pasiskubinti, nes norint viską pamatyti, reikia ir pajudėti. Na, ką padarysi, toks jau buvo mūsų tikslas, juk ką gali žinoti, gal daugiau čia niekada nebe atvyksim, tad visas pastangas dedame dabar. Pirmasis objektas – Kajaus Cestijaus piramidė, kurią pasiekėme važiuodami metro (stotelė – Piramide).

Kajaus Cestijaus piramidė

Tai vienas iš geriausiai išsilaikiusių senovės pastatų Romoje. Šis egiptietiško stiliaus kapas, turtingam romėnų magistratui, kuris mirė 12 m. pr. Kr., randamas šalia Porta San Paolo, į pilį panašių vartų ir yra įtrauktas į Aureliano sieną. Padengta baltuoju marmuru, įspūdinga Kajaus Cestijaus piramidė yra 36 metrų aukščio. Pasak užrašo, išskaptuoto fasade, ji buvo pastatyta „pagal valią, per 330 dienų“.

Adresas: Via del Campo Boario, 00153 Roma

Ilgai neužsibūname, nes į vidų patekti neįmanoma, o norint pasivaikščioti šalia esančiame sode, reikia iš anksto susitarti su gidu. Tad nieko nelaukę judame link Karakalos termų (pirčių).

Karakalos termos

Šios visuomeninės pirtys tapo bendravimo ir kultūros centrais kasdieniniame romiečių gyvenime. Užrašai ant Romos termų skelbė: “Pirtis, meilė ir džiaugsmas – iki senatvės kartu“. Karakalos termos buvo pastatytos 212 – 216 m. ir pavadintos imperatoriaus Marko Aurelijaus Antonino Karakalos garbei.

Vaikštant po senųjų pirčių griuvėsius, sunku ir įsivaizduoti jų didybę. Kompleksas veikiau priminė miestą mieste su savo biblioteka, sporto salėmis, sodais, restoranu ir net gi viešnamiu, nei pirtis, kuriose mes šiandien įpratę praustis. Tai kažkas nepaprasto ir unikalaus.

Karakalos termos (vonios)

Adresas: Via delle Terme di Caracalla, 52 00100 Roma

Darbo laikas: kasdien, 9.00 – 18.15

Kaina: 6 eur./žm.

Susipažinę su visuomeninėmis pirtimis ir šiek tiek pailsinę kojas, keliaujame toliau link Circo Massimo stadiono, kuris randasi vos už 15 minučių kelio pėsčiomis.

Circo Massimo stadionas

621 m ilgio ovalo formos stadionas stūkso tarp Aventino ir Palatino kalvų. Prieš 2000 metų tai buvo viena iš mėgstamiausių Romos gyventojų vietų, kurioje šie rinkdavosi stebėti įspūdingų vežimų lenktynių bei kitų renginių. Taip pat kaip ir Koliziejuje, Circo Massimo stadiono arena galėdavo būti užlieta vandeniu – tuomet vykdavo jūrų mūšiai tarp gladiatorių ir myriop pasmerktų kalinių. Paskutinės vežimų lenktynės stadione vyko 549 m., beveik po tūkstančio metų nuo tada, kai stadionas buvo pradėtas statyti.

Adresas: Via del Circo Massimoo, 00186 Roma

Pasukus į kairę ir perėjus judrią gatvę, einame link Aventino kalvos, kurios rytinėje pusėje driekiasi garsieji Romos rožynai. Deja, parkas yra atidaromas, tik tada kai žydi gėlės, t.y. nuo balandžio pabaigos iki liepos mėnesio. Ką darysi, judame toliau. Siaura gatvele kylame aukštyn, kol pagaliau pasiekiame Santa Sabiną baziliką ir šalia esantį Apelsinų sodą, nuo kurio atsiveria puikus vaizdas į Tibro upę.

Santa Sabina bazilika

Santa Sabina bazilika yra viena seniausių visoje Romoje, pastatyta 422 – 432 m. Pastatas garsėja V – ojo amžiaus medinėmis durimis, padarytomis iš Afrikos kedro medienos, ant kurių išraižytos biblinės scenos.

Adresas: Piazza Pietro D’Illiria, 1 Roma

Darbo laikas: kasdien, 8.15 – 18.00

Apelsinų sodas

Parkas dar vadinamas Parco Savello, kadangi čia netoliese viduramžiais buvo tvirtovė, kuri priklausė didikų Savelli šeimai. Maždaug 8 kv. km dydžio parkas buvo įrengtas 1932 m. pagal architekto Raffaele De Vico projektą.

Adresas: Via di Santa Sabina, 00153 Roma

Darbo laikas: kasdien, 7.00 – 21.00

Taip mums besigrožint vaizdais ir besimėgaujant puikiu oru nė nepastebėjome, kaip saulė persirito ir artėjo vakaras. Atrodo liko visai nedaug, užsukti į Didžiąją Švč. Mergelės Marijos baziliką ir įmesti monetą į Trevi fontaną. Tad pasiraitome rankoves ir žygiuojame toliau. Mieste randasi vis daugiau automobilių ir pėsčiųjų, matyt, darbų pabaiga, tad visi skuba į namus. Gatvėse didelis triukšmas, ūžia mašinos, skamba muzika. Visi ruošiasi vakarui, kavinių darbuotojai staliukus dengia medžiaginėmis languotomis staltiesėmis, deda vazas, kuriose sau mirksta gyvos gėlės, ir kiekvieną sutiktą svečią kviečia užsukti. Deja, mes neturime laiko, tad greit prabėgame Tibro upės krantine ir apžiūrime Tibro salą, kuri yra vienintelė visoje Romoje.

Tibro sala

Legenda byloja, kad sala susiformavo 510 m. pr. Kr., kai iš miesto buvo išvytas paskutinis iš septynių Romos karalių – Tarkvinijus Išdidusis. Per sukilimą įniršę žmonės sumetė į Tibro upę karaliui priklausančius kviečių ryšulius. Aplink kviečius pradėjo kauptis purvas, dumblas ir netrukus susiformavo sala.

Nuo pat Romos respublikos laikų ji yra susijusi su gydymu – čia stovėjo romėnų ir graikų medicinos dievo Asklepijo šventykla, kurios jau seniai nebėra. Pasakojama, jog Asklepijo gyvatė nurodė būsimos šventyklas vietą, kuri 293 m. pr. Kr. buvo atgabenta į Romą, kad išgelbėtų miestą nuo maro epidemijos. Šiandien Tibro saloje vis dar veikia viena iš seniausių Romos gydymo įstaigų – XVI a. Bonifratų ligoninė.

Adresas: Via di Santa Sabina, 00153 Roma

Darosi sunku, o kojos jau ne tokios stiprios kaip kad buvo ryte, bet ūpas nedingęs, tad sukaupiame paskutines jėgas ir žingsniuojame toliau, kol pagaliau pasiekiame Didžiąja Švč. M. Marijos baziliką.

Didžioji Švč. Mergelės Marijos bazilika

Kodėl ji vadinasi „didžioji“? Todėl, kad tai ketvirta pagal dydį popiežiškoji bažnyčia Romoje ir didžiausia iš Švč. M. Marijai dedikuotų bažnyčių (jų Romoje yra net 26).  Legenda byloja, jog 352 m. rugpjūčio 4 d. Švč. Mergelė Marija tuometiniam popiežiui Liberijui apsireiškė ir įsakė pastatyti bažnyčią toje vietoje, kurioje kitą dieną iškris sniegas. Stebuklas įvyko, rugpjūčio 5 dienos rytą romiečiai pamatė apsnigtą Eskvilino kalvą ir ant jos buvo pradėta statyti bažnyčia. Dėl to bazilika dar vadinama Švč. Sniego Marijos.

Adresas: Piazza di S. Maria Maggiore, 42 00100 Roma

Darbo laikas: kasdien, 7.00 – 19.00

Taip paprastai čia nepateksi, reikia pereiti patikros punktus, kur kuprinės yra tikrinamos ir skenuojamos, aplink pastatą stovi miesto karabinieriai ir kareiviai su automatais rankose. Tokį vaizdą jau ne pirmą kartą matome Romoje, tad mūsų niekas nenustebino. Matyt, visame mieste yra sustiprinta apsauga dėl pastarųjų įvykių Paryžiuje. Šiek tiek luktelėję eilėje, mes jau dairomės užvertę galvas į freskas ir daugybę šventųjų. Gaila, neilgai teko mums čia užsibūti. Mažylis pabudo ir garsiai apie tai pranešė. Skambėjo visa bazilika. Nenorėdami trukdyti kitiems čia susirinkusiems išėjome į lauką. Deja, jis nenustojo verkti, o kad nepasikartotų pastarosios nakties įvykiai susiradome kiemelį, kur ramu ir niekas taip įtariai nežiūri. Valandą, gal šiek tiek ilgiau sūpavome Ąžuolą, kol šis nurimo ir vėl užmigo. Ech … na, ką žmogau padarysi, matyt, pavargęs buvo, gal pilvelį skaudėjo, visiems pasitaiko. Taigi, nusiraminę, po truputį nužingsniavome link Trevi fontano.

Trevi fontanas

Tai didžiausias fontanas Romoje ir vienas įspūdingiausių visame pasaulyje. Jis buvo pastatytas 1735 metais, o jo dekoracijas sukūrė Bernini mokyklos menininkai. Fontano kompozicija stulbinama. Pagrindinė skulptūrų tematika yra jūra. Fasado centre jūrų dievo Neptūno statula, jojanti kriauklės formos vežime, kurį traukia jūrų arkliai, o šiuos veda du tritonai. Geriau įsižiūrėjus matyti, jog vienas arklys yra paklusnus ir ramus, o kitas – nartus, tarsi nesuvaldomas. Taip pat ir du tritonai: vienas jaunas ir stiprus, kitas – senas, bet išmintingas. Toks skulptūrų skirtumas atspindi nuolat besikeičiančią jūrą, kuri būna rami ir lygi, o kartais rūsti ir banguota.

Adresas: Piazza di Trevi, 00187 Roma

Daugybė turistų, susirinkusių prie garsiojo fontano stovi nugara į jį ir meta monetas vildamiesi čia dar kartą sugrįšti. Tą padarėme ir mes, juk toks ir buvo tikslas. Į Trevi fontaną sumestos monetos surenkamos keletą kartų per savaitę, jos skiriamos labdaros organizacijai „Caritas“. 2011 metais iš fontano dugno buvo išsemta net 700 tūkstančių eurų.

Pakeliui į viešbutį, užsukome į „PizzaRe“, netoli Popolo aikštės suvalgyti tikros itališkos picos (vidutinio dydžio pica 7 – 10 eur). Buvo labai skanu ir nebrangu. Čia picos yra minkomos rankomis, turi nedaug mielių, kepamos krosnyje, kuri kuriama ąžuolų pliauskomis (jei imsite maistą išsinešimui, jis kainuos keletą eurų pigiau, nei valgytumėte kavinėje). Taigi, iš lėto, labai palengva, nes kojos jau buvo kaip medinės, nuėjome iki Popolo aikštės, kur ir suvalgėme labai sultingas, traškias ir gausiai produktais dengtas picas.

Popolo aikštė

Tai viena iš didžiausių Romos aikščių. Dabartinėje italų kalboje žodis popolo reiškia „liaudis“. Legenda byloja, kad šioje vietoje buvęs imperatoriaus Nerono kapas. Žmonių lėšomis buvo pastatyta koplyčia, kadangi ramybės nerandanti imperatoriaus šmėkla terorizavo vietinius gyventojus. XVIII ir XIX a. Popolo aikštėje buvo atliekamos viešos nuteistųjų egzekucijos. Istoriniai dokumentai liudija legendinį tų laikų budelį Giovanni Battistą Bugatti. Nuo 1796 iki 1864 m. šioje aikštėje ir kitose Romos vietose budelis įvykdė net 516 egzekucijų. Kartuvių ir galvų kapojimo laikai baigėsi, šiandien čia renkasi jaunimas, vyksta koncertai, politinės propagandos renginiai ir sutinkami Naujieji metai.

Adresas: Piazza del Popolo, 00187 Roma

Žmonių aikštėje beveik neliko. Jau vakaras ir darosi vėsu, tad ir mes nieko nelaukę, nusileidome į metro stotį ir grįžome į viešbutį.

Maršrutas

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.