Sirakūzai (V diena)

Toliau mūsų kelias suko į pietus. Vykome į Sirakūzus, kadaise buvusį stipriausią miestą (733 m. pr. Kr.) visame Viduržemio jūros regione. Šis senovinis miestas, traukiantis minias turistų dėl jame esančių istorinių įžymybių, yra vienas gražiausių visoje Sicilijoje.

Kaip ir bet kurį kitą keliautoją, Sirakūzai mus pasitiko puikiai nusiteikę. Vasara džiugino savo teikiamais malonumais ir, žinoma, karščiu, kuris ne visiems buvo priimtinas. Saulei vis stipriau kaitinant orą, o termometro stulpeliui šoktelėjus gerokai virš 30 laipsnių, darėsi sudėtinga judėti. Tvankumas ir nuolat prie žemės traukianti nematoma jėga apsunkino šios dienos pasivaikščiojimą po kadaise buvusį Neapolio kvartalą, šiandien vadinamą Archeologijos muziejumi po atviru dangumi.

Kaina: 10 Eur

Adresas: Via del Teatro Greco, 96100 Siracusa SR,, Italija

Darbo laikas: 8.30 – 19.45, kasdien (iki 16.00 val. žiemos sezono metu)

Kad ir kaip ten bebūtų mes negalėjome nenueiti į Graikų teatrą (V a. pr. Kr.), kuris dar šiandien yra tinkamas spektakliams ir įvairiems koncertams rengti. Tai didžiausias kada nors pastatytas tokio pobūdžio objektas, talpinantis 15 tūkstančių žiūrovų. Šios vietos apžiūrėti tikrai nepakanka, norint suprasti kaip visa tai veikia ir kokia atmosfera sklando aplink, reikia sudalyvauti pačiame procese. O tai galima padaryti apsilankius kasmetiniame Graikų teatro festivalyje (nuo gegužės pab. iki biržėlio vid.). Viliuosi, jog Jums pasiseks labiau, viešnagės metu turėsite bilietus į kokį nors renginį.

Toliau mūsų kelias vingiavo link garsiosios „Dionizo ausies“. Pasak legendos, Dionizas šią olą naudojo kaip kalėjimą politiniams disidentams laikyti, o dėl puikios akustikos galėjo girdėti visas savo belaisvių paslaptis. Kita, daug baisesnė, legenda pasakoja, jog Dionizas olą naudojo, norėdamas sustiprinti čia kankinamų belaisvių keliamą riksmą. Deja, į pagrindinę olos dalį lankytojų niekas nebeleidžia, bet esant netoliese, vis dar galima išgirsti joje sklandantį aidą. Buvo itin maloni pažintis su šiuo objektu ne tik dėl jo įmantrios formos ir dydžio, bet ir dėl jame vyraujančios vėsumos, kurios šioje kelionėje mums taip trūko. Truputį nusiraminus, sukaupus paskutines jėgas, pajudėjome išėjimo link. Netoliese esantis romėnų amfiteatras, o tiksliau, tai kas iš jo liko, kuriame kadaise vyko pasirodymai ir gladiatorių kovos, žadino ne vieno keliautojo smalsumą. 140 metrų ilgio statinys pirmą kartą buvo atkastas Domenico Lo Faso Pietrasanta 1839 metais. Žoline augmenija apaugę griuvėsiai mena Romos imperijos laikus ir saugo ne vieną paslaptį, kurias mėgina įminti šių dienų mokslininkai. Mažojo keliautojo, o kartu ir mūsų kantrybei po truputį senkant, nusprendėme jog reikia judėti. Taupymo sumetimais, automobilį palikome gyvenamojo namo kieme, tad teko dar ne vieną šimtą metrų eiti keliu tikrąja ta žodžio prasme, nes šaligatvis vietomis dingdavo. Kaip netikėtai dingdavo, taip netikėtai ir atsirasdavo. Buvo keista, bet ką darysi, taikomės prie esamų sąlygų. Taigi, po truputį niekur neskubėdami, kad ir kaip norėtume tai pakeisti, pasiekėme savąjį tikslą – automobilį, su jame esančiu kondicionieriumi. Nieko nelaukę susmukome į kėdes ir džiaugiamės pagaliau galintys nors trumpam atsipūsti ir pabėgti nuo ore tvyrančio karščio. Užvedus variklį ir pajudėjus Ortigijos salos link, mažylis užmigo greičiau nei tikėjomės. Atvykus į vietą, buvome maloniai nustebinti, nes Sirakūzų senamiestis atrodė itin žavingai. Mėgavomės kiekvienu šešėliu, kuriuos mesdavo medžiai ir pastatai. Visai netikėtai užsukome į vis dar tebeveikiantį turgų, kuriame akys raibo nuo spalvų gausybės, žuvies, prieskonių, sūrių ir daržovių milžiniško pasirinkimo. Prekeiviai po truputį ruošėsi darbo pabaigai, tad ilgai neužtrukome. Pagaliau atvykome prie Apolono šventyklos, tiksliau jos griuvėsių, apsuptų tvora, tad apsižvalgyti galima tik per atstumą.

Kaina: nemokamas

Adresas: Largo XXV Luglio, 96100 Siracusa SR, Italija

Darbo laikas: 24 val., kasdien

Įdomu, tai, jog aplink šį lankomą objektą stovi gyvenamieji namai. Medinės langinės, pastelinės pastatų spalvos, ant virvių kabantys drabužiai, balkonuose vienas po kito išrikiuoti vazonai su žydinčiomis gėlėmis, o ant stogo stovinčios antenos kuria ypatingą atmosferą. Vaikščiodami siauromis, akmenimis grįstomis senamiesčio gatvelėmis stebėjome prekeivius ir restoranų savininkus besiruošiančius vidurdienio pertraukai, kuomet visame mieste yra uždaromos parduotuvės, dirbtuvės, galerijos ir kavinės. Tad ištuštėjusiomis gatvėmis pradėjome sukti ratus, kol galų gale suradome nedidelį, bet labai jaukų restoranėlį visai netoli jūros.

Rekomendacijos

Nakvynė: B&B Interno 10YELLOW. Siracusa in Vintage

Adresas: Viale Teracati, 50A, Siracusa, Sicilia

Kaina: 37 EUR (su pusryčiais)

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.