Kawaguchi (IV diena)

Po keleto dienų praleistų Tokijo mieste, pagaliau pradedame savo kelionę per Japoniją. Pirmoji stotelė, matyt, viena populiariausių turistų ir ne tik jų tarpe, tai – Fudzijama (toliau – Fuji). Senieji Japonijos gyventojai tikėjo, jog tai yra šventas kalnas, saugantis nemirtingumo paslapties šaltinį.

Vasaros mėnesiais, kai buvo maža griūties rizika, vyrai piligrimai čia traukdavo iš visos šalies, norėdami pasiekti kalno viršūnę (moterims tai buvo draudžiama). Daugelį metų Fuji kalnas buvo vienas iš pagrindinių kūrybos objektų Japonijos dalininkų, poetų bei rašytojų tarpe. Neabejotinai, daugelis paveikslų ir literatūros kūrinių, vaizduojančių šio kalno grožį, išgarsino jį ne tik Japonijoje, bet ir visame pasaulyje. Jis tapo Japonijos simboliu. Bene, garsiausi ir didžiausią įtaką žmonių pasąmonei darę meno kūriniai yra žymaus dailininko Katsushika Hokusai ant medinių kaladėlių piešti 36 Fuji kalno vaizdai. Menininkas ugdė visuomenės suvokimą apie Fuji kalną, kaip apie didingą, bet taip pat ir pavojingą viršukalnę. Nors jis ir buvo už šimto mylių (62 km) nuo Edo ir nebuvo išsiveržęs nuo 1707 m., miesto gyventojai gerbė šį kalną ir gerai žinojo, jog tai – aktyvus ugnikalnis.

Legenda pasakojanti apie Fuji kalną ir jo atsiradimo istoriją yra laikoma seniausia visoje šalyje (X a.). Ji prasideda taip: kartą, labai seniai paprastas bambukų pjaustytojas, viename iš bambukų suranda vaiką, dydžio sulig jo nykščiu. Išvydęs mažą mergytę vyras net nedvejoja ir pasiima ją į savo šeimą, kur kartu su žmona mergaitę augina kaip savo dukterį. Paprastas bambukų pjaustytojas tampa itin turtingu dėl kasdien bambukuose randamų aukso riešutų. Po kurio laiko vyras sužino, jog mergaitė tai – princesė Kaguya – Hime, kilusi iš Mėnulio, kuri buvo atsiųsta į Žemę, siekiant apsaugoti mergaitės gyvybę. Bėgant metams princesė išgražėjo. Ši žinia netruko pasklisti po visą kraštą, tad visi vyrai, kilmingieji ir ne tik, vyko prašyti jos rankos. Deja, mergina juos atstūmė, vildamasi kada nors sugrįžti namo. Prašyti merginos rankos atvyko ir pats Imperatorius. Deja, princesė nesutiko tekėti netgi už jo.

Pagaliau, Mėnulio karališkosios šeimos atstovai atvyksta į Žemę su visa palyda. Imperatorius tai išgirdęs siekia jiems sutrukdyti, bet jo karius apakina nežinia iš kur pasirodžiusi ryški šviesa.

Prieš išvykdama Princesė dar spėjo parašyti laišką Imperatoriui ir įteikė jam neįkainojamą dovaną – nemirtingumo eleksyrą. Jei jis jį išgers gyvens amžinai. Deja, Mėnulio žmonės ištrina princesei atmintį ir ši nieko nebepamena apie tuos metus, kuomet viešėjo Žemėje. Gavęs laišką Imperatorius nesiryžta išgerti eleksyro, nes netrokšta gyventi be savo mylimosios. Tad šis įsako savo žmonėms sudeginti Imperatorių kartu eleksyru aukščiausioje šalies viršukalnėje, kad jis galėtų pasiekti princesę, gyvenančią Mėnulyje.

Užsimetę kuprines ant pečių, apie kurias jau spėjome pamiršti per pastarąsias keletą dienų, pajudėjome į Shinjuku traukinių stotį. Ten atsiėmę savo JR pasus sulipome į traukinį ir kartu su vietiniais gyventojais bei miesto svečiais pajudėjome Fuji kalno link. Pasak, kelionių gido, garsųjį kalną geriausia stebėti iš 5 vietų, viena iš jų yra Kawaguchi ežeras, prie kurio mes šiuo metu ir vykstame.  Šis plyti visai netoli, vos už dviejų valandų kelio nuo Tokijo.

Išlipus iš traukinio, mus pasitiko nuostabus vaizdas – snieguota Fuji viršukalnė. Oras nebuvo pats tinkamiausias žygiams gamtoje, žvarboka, bet ką darysi, taikomės prie sąlygų. Išsitraukę savo šiltus megztinius ir neperpučiamas striukes, o Ąžuolui parūpinę dar ir pirštines bei kepurę, pasukame ežero link. Neilgai trukus atvykome į vietą, deja, nei Fuji kalno, nei žadėtojo atspindžio vandenyje, neišvydome. Nesupratę kas ką tik įvyko, buvome priversti trumpam stabtelėti ir pasitikrinti savo turimą informaciją. Na, o tuo metu, kol svarstėme, ką čia dabar mums reiktų daryti, mažasis keliautojas ėmė tempti mudu už rankų rodydamas į vandenyje plūduriuojančias spalvotas gulbes – vandens dviračius.

Suprantama, juk jam tikrai visai nė motais tas Fuji kalnas, kuris po keleto mėnesių taps jo pagrindiniu objektu pasakojant apie kelionę į Japoniją. Oro temperatūra siekia vos 10 laipsnių, šaltoka, nosys ir skruostai paraudę nuo žvarbaus vėjo, bet negi atsisakysi išpildyti vaiko norą? Tad nieko nelaukę, susimokėję 2 000 YEN už 30 minučių, išsiruošėme pasižvalgyti po ežerą. Deja, bet ta gulbė nebuvo tinkama aplinkos stebėjimui, tad beliko tik minti pedalus ir džiaugtis matant vaiko šypseną. Būtumėte jūs matę kaip šis juokėsi ir čiauškėjo, nors lūpos itin greit tapo melsvos, o kūnas ėmė drebėti, šypsena niekur nedingo. Išlipęs panoro laimę išmėginti ir su kitomis gulbėmis, bet šį kartą buvome  griežtesni. Po neilgai trukusių raudų ir galų gale įsivyravus ramybei, išsiaiškinome, jog atvykome ne į tą ežero pusę. Norint pamatyti Fuji, reikia dar šiek tiek pavažiuoti autobusu. Taigi, pradėjome dairytis, stotelės, kuomet visai netikėtai, kažkur tolumoje, išvydome laidus, o ant jų lėtai kylantį funikulierių. Pasirodo, jis gabena žmones į tą vietą, iš kurios atsiveria puikus vaizdas į garsųjį kalną. Nors iki funikulieriaus dar geras gabalas kelio, netoli tereikėjo eiti. Kodėl? Ogi, tokių kaip mes, čia buvo ne vienas ir ne du. Visi troško išvysti Fuji kalną. Tad apsišarvavę kantrybe atsistojome į be galo ilgą eilę.  Apie valandą, galbūt netgi ilgiau, mindžikavome, kol galų gale pasiekėme bilietų kasą. Kaip ir reikėjo tikėtis, mažasis keliautojas nebuvo labai patenkintas stovėdamas vienoje vietoje, tad nuolat zyzė ir mėgino aplenkti prieš jį stovinčius susirinkusius žmones. Džiugu, jog japonams patinka vaikai, o ypač šviesiaplaukiai, tad jis susilaukė pakankamai daug dėmesio.

Adresas: 1163-1 Azagawa, 富士河口湖町 Fujikawaguchiko-machi, Minamitsuru-gun, Yamanashi-ken 401-0303, Japonija

Pasikėlimas: 800 YEN

Į nediduką vagonėlį, puoštą kiškiais, nešančiais aukso skrynią, sutilpo apie 30 žmonių. Pasisukti vietos tikrai nebuvo kur, bet tie kas buvo prie lango, galėjo mėgautis puikiu vaizdu į mišką ir ežerą.

Neilgai trukus, mes jau buvome viršuje. Čia įrengtoje aikštelėje veikia nedidelė šventyklėlė, pastatyti keli suoliukai, pavargusiems prisėsti ir pasidairyti aplink. Deja, stoviniuoti ir dairytis aplink nebuvo progos, nes visi troško įsiamžinti Fuji kalno fone.

Vieni geranoriškai nusiteikę, kiti nelabai. Japonai nelabai kreipia dėmesį į besifotografuojančius ir drąsiai, nieko nelaukę lenda į kadrą, prieš tai net nesustodami.  Atrodo nieko čia tokio, praeis ir bus galima pamėginti iš naujo. Deja, jų buvo tiek daug, kad teko greit suktis, o noras padaryti gražią nuotrauką greit išsisklaidė it rūkas.

Po tokio trumpo pasivaikščiojimo ir be galo ilgo lūkuriavimo eilėse tiek pirmyn tiek atgal, išalkome, tad nieko nelaukę užsukome į netoliese esantį vietinį restoraną, kuriame sėdima ant tatamių, o staliukai tokie mažyčiai, kad reikia atsiklaupti. Šio regiono tradicinė miso sriuba buvo patiekiama milžiniškuose ketaus dubenyse (1 200 YEN), kurią teko valgyti su samčiais, o šiltą sakę ragauti iš nedidukų puodelių. Atgavę jėgas ir prikimšę pilvus viralo, kuris, beje, buvo labai skanus, išsiruošėme į Fujiyoshida miestelį, garsėjantį dėl netoliese įsikūrusios Chureito šventyklos su nuostabia panorama į Fuji kalną žydint sakuroms. Išlindus pro drobinėmis užuolaidomis puoštas laukujes duris, miestelį išvydome visai kitomis spalvomis. Atėjus sutemoms, jis pasipuošė, tarsi dabar jau būtų atėjusios Kalėdos.

Atvykus į Fujiyoshida miestelį, suskubome į nediduką viešbutėlį, kuriame mūsų jau laukė labai maloni moteris su šuniuku ant rankų. Kaip ir priklauso, koridoriuje nusiavę batus, buvome palydėti į savo kambarį. Nuostabu, eidama klaidžiais koridoriais galvojau pati sau. Juk tai tradicinis gyvenamasis namas su tatamiu nuklotomis grindimis ir popierinėmis stumdomomis durimis. Įėjus į kambarį išvydome mums jau paklotas lovas, o tiksliau futonus (tradicinis japoniškas sulankstomas čiužinys), patiestus ant žemės.

Rekomendacijos

Nakvynė: Fujiyoshida Youth Hostel

Kaina: 6 500 YEN (apie 50 EUR/2 žm. už naktį)

Adresas: Shimoyoshida 3-6-51, Fujiyoshida, 400-0004, Japonija

Restoranas: Hoto fudo, Kawaguchiko ekimae

Adresas: 3631-2 Funatsu, Fujikawaguchiko-machi, Minamitsuru-gun, Yamanashi-ken 401-0301, Japonija

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.