Yudanaka (VIII diena)

Šios dienos tikslas – Jigokudani Beždžionių parkas, kuriame gausu japoninių makakų, kasdien ateinančių į šį parką padrybsoti karštosiose versmėse. Natūrali beždžionių buveinė yra įsikūrusi Jigokudani slėnyje esančiuose miškuose, netoli Shibu ir Yudanaka miestelių.

Iki Yudanaka miestelio geras gabalas kelio. Kelionė traukiniu turėtų trukti 4 valandas, tad delsti nėra ko. Būtų gaila, jei parkas užsidarytų mums dar nespėjus ten atvykti. Žinoma, nėra didelės tikimybės, jog jei jis ir bus atviras lankytojams, mums pasiseks ir išvysime sniegines beždžiones. Atvykus į nediduką, bet labai jaukų miestelį, susiradome viešbutį, kuriame turėjome užsisakę kambarį, ir palikę daiktus išskubėjome į kalnus. Nenorėdami gaišti nė minutės, „pasigavome“ taksi (kaina 1800 YEN), kuris nugabeno mus iki automobilių stovėjimo aikštelės, esančios už kokių 15 minučių kelio nuo minėto parko teritorijos.

Pavadinimas: Jigokudani Monkey Park
Kaina: 800 YEN/žm.
Darbo laikas: 8.30 – 17.00 val. (balandžio – spalio mėn.)
9.00 – 16.00 val. (lapkričio – kovo mėn.)
Interneto svetainė: https://www.japan-guide.com/e/e6028.html

Ankstyvas pavasaris, tad medžiai dar pliki, o aplink telkšo balos. Kaip ir kiekvieno pavasario metu, atsiveria ne pats gražiausias vaizdas, ypač tose vietose, kur gyvena žmonės. Apgriuvę pastatai, įvairios nuolaužos, besimėtanti sena ir surūdijusi buitinė technika nieko gero nežadėjo. Džiugino tik saulės spinduliai, kurie maloniai šildė ir vertė šypsotis.

Palipėjus šiek tiek į kalną, pagaliau atvykome į vietą. Nedidelis informacijos centras pasakojo apie čia gyvenančių primatų buveinę. Deja, bet visi informaciniai stendai buvo parašyti japonų kalba. Ant sienų kabojo  gražios nuotraukos, padarytos skirtingu metų laiku, o televizoriaus ekrane buvo galima išvysti tiesioginę transliaciją. Taigi, susimokėję nedidelį mokestį ir susikrovę maistą į kuprines, pajudėjome karštųjų versmių link, o tiksliau link baseino, kuriame dažniausiai tos beždžionės ir mirksta. Šlaitais aukštyn ir žemyn belipančios, ramiai sau ant akmenų drybsančios ir tingiai vartančios akis makakos nė nekreipė dėmesio į jas nuolat fotografuojančius turistus. Apačioje esančiame baseine, kurį iš akmenų sukrovė žmonės, nesimaudė nė viena iš makakų.

Matyt, neturėjo noro, o ir lauke nebuvo taip šalta, tad pasisukiojusios aplink ir atsigėrusios vandens, jos nubėgdavo savo reikalais. Ąžuolui beždžionės labai patiko, tad teko ne vieną kartą sudrausminti. Asmeniškai man šitos beždžionės nekėlė didelio susižavėjimo ir nepasirodė labai draugiškos. Jos viena su kita pešėsi, skleidė keistus garsus ir buvo labai drąsios. Tai rodo vienas nemalonus nutikimas, kuomet Giedriui pozuojant prieš foto objektyvą, ant jo, iš už nugaros, užšoko beždžionė, siekdama kuprinėje esančio maisto. Buvo labai netikėta, sakyčiau netgi baugu. Po gerų keleto valandų, dienai gerokai įpusėjus, pasukome atgal. Deja, bet jau nebevažiavo autobusai, nekursavo taksistai, turistų, atvykusių automobiliu taip pat niekur nesimatė, tad teko eiti pėsčiomis. Įsisodinę vaiką į vežimėlį palengva žingsniavome stačia nuokalne Yudanaka miestelio link. Šis miestelis, turintis ilgą istoriją ir garsėjantis karštosiomis versmėmis, jau kelis šimtmečius yra visiems gerai žinomas kurortas.

Eidami siauromis senamiesčio gatvelėmis matėme ne vieną iškabą, siūlančią užsukti ir pasimėgauti pirčių teikiamais malonumais. Deja, bet daugelis jų buvo skirtos tik vyrams arba tik moterims. Šiek tiek nusivylę, ieškojome kur čia galėtume pavakarieniauti, bet kaip ir reikėjo tikėtis, didžioji dalis restoranų dar tik ruošėsi atsidaryti. Šiek tiek nusiminę ir gurgiančiais pilvais pėdinome viešbučio link, kai visai netikėtai, išvydome nelabai išvaizdų restoranėlį. Patirtis sakė, jog čia, Japonijoje, nereikia spręsti apie knygos turinį iš viršelio, tad užsukome į vidų. Mūsų džiaugsmui sultiniai jau kunkuliavo, o daržovės, kiauliena ir žuvis buvo ruošiami būsimam vakarui. Ilgas, tamsus ir siauras koridorius, kurio sienos nukrautos įvairaus dydžio dėžėmis, vangiai besisukantis, kadaise buvęs baltas kondicionierius ir tyliai skambanti japoniška melodija, su už prekystalio kažką murmančiu nediduku vyru, daug vilčių neteikė. Aplinka nebuvo pati jaukiausia ir švariausia, bet kai žarna žarną ryja … Jauna mergina, mažai mokanti anglų kalbą, parodė kur mums reiktų toliau eiti. Kaip ir priklauso, nusiavę batus, atsisėdome ant žemės, nuklotos tatamiais, prie nediduko staliuko. Peržvelgus valgiaraščio nuotraukas, išsirinkome ką valgysime ir tiesa pasakius, vėl buvome maloniai nustebinti. Maistas buvo ne tik, kad skanus, bet ir gražiai patiektas. Mums baigus vakarieniauti, pradėjo rinktis vis daugiau žmonių, tame tarpe ne tik vietiniai gyventojai, bet ir vienas kitas turistas, užklydęs čia vedinas alkio. Susimokėję 1600 YEN išėjome labai patenkinti ir dar pilnais pilvais. Lauke jau buvo tamsu, tad nieko nelaukę paspartinome žingsnius viešbučio link. pakilus vėjui, darėsi šalta ir žvarbu, tad norėjosi kuo greičiau sušilti ir ištiesus kojas gerai pailsėti. Viešbutis buvo tradicinis japoniškas ryokan, kur kambariuose nėra jokių lovų, tik milžiniški futonai (čiužiniai) ir nedidukas staliukas su kėdėmis be kojų. Mūsų džiaugsmui čia veikė pirtys. Prieš tai pasiskaitęs, kaip taisyklingai reiktų elgtis tose voniose ir apsivilkęs tradicinį chalatą (supaprastintą kimono variantą – yukata) Giedrius išskubėjo išmėginti karštųjų versmių teikiamo malonumo.

Vanduo tose voniose buvo tikrai labai karštas, tad mažajam priprasti prie jo ir išdrįsti įmerkti bent koją, prireikė ne vienos minutės ir daugybės pastangų. Galų gale jiems pavyko. Į kambarį grįžo itin patenkinti ir sveikai įraudę.

Rekomendacijos

Nakvynė: Hotel Yudanaka
Adresas: 3246−2 Hirao, Yamanouchi, Shimotakai District, Nagano Prefecture 381-0401, Japonija
Kaina: 9 180 YEN/1 naktis
Interneto svetainė: http://www.yudanaka.com/en/

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.