Shirakawa-go (XI diena)

Ankstyvas rytas nieko gero nežadėjo. Už lango vis dar pliaupė lietus, pūtė stiprokas vėjas, kalnų šlaituose dar buvo matyti užsilikusio sniego, kuris po truputį tirpo ir kėlė upių vandens lygį. Delsėme iki paskutinės minutės, nes nesinorėjo net nosies kišti į lauką. Bet ką padarysi, taisyklės yra taisyklės.

Susikrovę mantą į didžiąsias kuprines ir apsivilkę kaip galima šilčiau, išsiruošėme apžiūrėti Shirakawa-go kaimo, kuris garsėja savo unikalia architektūra. Jį galima atrasti šiaurės vakarų Gifu prefektūroje, esančioje maždaug pačiame Japonijos centre. Nedidelis kaimas dunkso dauboje, prie pat Shogawa upės, iš visų pusių apsuptas kalnų. Daugelis turistų į šias vietas atvyksta pasižiūrėti senųjų tradicinių japoniškų namų, kuriems yra daugiau nei 300 metų. Dėl neįprastos formos, gassho – zukuri, mediniai namai, pastatyti nenaudojant vinių, o statūs stogai, primenantys maldai sudėtas rankas, yra įtraukti į UNESCO kultūros paveldo sąrašą. Edo periodo metu vietiniai gyventojai didžiules namo palėpes naudojo šilkverpiams auginti ir parakui gaminti. Na, o šiandien pagrindinis jų pragyvenimo šaltinis yra turizmas bei ryžių ir grikių auginimas.

Interneto svetainė: ml.shirakawa-go.org

Perėjus tiltą, po kuriuo galingai šniokščianti upė veikiau priminė krioklį, atsidūrėme nedideliame senamiestyje. Lietus po truputį ėmė rimti. Protarpiais buvo galima netgi išvysti giedrą dangų su trupučiu saulės, o tai jau kėlė kur kas geresnes emocijas nei iš pat ryto. Po truputį, niekur neskubėdami, o ir skubėti nebuvo kur, ėjome pagrindine gatve, stebėdami aplinkinius ir gėrėdamiesi vaizdais, kol visai netikėtai išgirdome iš kažin kur sklindančią gražią melodiją. Jos vedini, atvykome į nedidelę šventyklėlę, kurioje buvo rengiamos apeigos ir vyko kaimo šventė. Tai buvo kažkas panašaus į vakar matytą Pavasario šventę. Ant laiptų išsirikiavę ir baltais drabužiais pasipuošę vaikai, miestelio garbingi svečiai ir gyventojai kartu su turistais stebėjo čia pat kieme vykstantį pasirodymą.

Drakono kauke, kuri rytų Azijos šalių mitologijoje yra viena iš seniausių ir svarbiausių būtybių, pasipuošę vaikai, grojant fleitoms ir mušant būgnus, šoko ir vaidino. Drakonai yra laikomi vandens valdytojais ir derlingumo dievybėmis. Matyt, todėl jie labai dažnai sutinkami tokių ar panašių švenčių metu. Pasibaigus renginiui, visi po truputį ėmė skirstytis, bet tik ne vietinės merginos, kurių akis patraukė Ąžuolas. Jos mus sekė dar kurį laiką. Matyt, neišdrįsusios paprašyti nusifotografuoti, tai mėgino daryti slapta ir nuolat klegėjo, vos tik mažasis keliautojas joms bent šiek tiek parodydavo dėmesio. Po kokių gerų penkių, galbūt dešimties minučių, jos kažkur dingo, o mes likome vieni. Išalkę ir truputį sušalę, nusprendėme išmėginti ant grilio keptus iešmelius su mėsa ir ryžiais. Reikia pripažinti, jog jie tikrai ne visiems patiko, tad Giedriui, kaip dažniausiai ir būna, teko juos visus suvalgyti vienam.

Kol mūsų tėtis mėgavosi maistu, mažasis išvydęs traktorių, it akis išdegęs puolė link sunkiosios technikos nieko negalvodamas. Ilgai mums teko čia prie jo pabūti, kol galų gale kantrybė trūko ir pasičiupus vaiką ant rankų, pajudėjome apžvalgos aikštelės link (iki jos galima nuvykti autobusu, kaina 200 YEN/žm.).

Daugybė ašarų buvo pralieta ir labai garsiai verkta, kiekvienas žmogus, einantis pro šalį, vis atsisukdavo ir nutaisęs liūdną grimasą, gailėjo mažojo nenuoramos. Šiaip ne taip pavyko jį nuraminti, pasakius, jog dar bus tų traktorių. Neilgai trukus, jis užmigo ant rankų. Užlipus ant kalno, labai nuoširdžiai stebėjomės, kaip apskritai atsiranda norinčių į šią vietą pakilti autobusu. Neverta mokėti pinigų, nes maršrutas nėra sudėtingas ir labai lengvai įveikiamas net vaikui. Pakilus į viršų, atsivėrė puiki panorama į Shirakawa-go kaimą.
Po pietų, autobusu išvykome į Kanadzawa, kur mūsų jau laukė ypatingas miestas, vietinių gyventojų labai dažnai vadinamas „mažuoju Kiotu“. Kelionė trukusi porą valandų labai greit prabėgo. Matyt, dėl nuovargio ir apniukusio oro, visi trys saldžiai užmigome savo patogiuose ir minkštuose krėsluose.

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.