Kyoto (XIII diena)

Japonijoje Kiotas anksčiau buvo vadinamas Kyō, Miyako arba Kyō no Miyako. Tik XI a. miestas buvo pavadintas Kiotu, pažodžiui išvertus į lietuvių kalbą, tai būtų „sostinė“. Po to, kai 1868 m. Edo miestas buvo pervadintas į Tokiją (tai reiškia „Rytų sostinė“) ir čia buvo perkelta imperatoriaus vieta, Kiotas trumpai buvo vadinamas Saiky, t.y. „Vakarų sostinė“.

Kiotas – pagrindinis Japonijos turizmo centras. Čia yra šventykla Todži (VIII–XVII a.), vienuolynai Saihodži ir Tenriūdži (XIV a.), Rioandži (XV a.), Auksinis (Kinkakudži, XIV a.) ir sidabrinis paviljonai (Ginkakudži, XV a.), Kacuros rūmų ansamblis (XVII a.). Taip pat čia galima rasti Kiemidzu-dera budistų šventovę (pastatyta 798–1633 m.), esančią rytinėje miesto dalyje. Pagrindiniame jos pastate guli šventas Budos akmuo, prie kurio galima patekti tik tamsiu tuneliu. Ir dar daugelis kitų garsių ir itin dažnai lankomų objektų, kuriuos išvardyti prireiktų nemažai laiko. Dėl įspūdingų ir istoriškai vertingų pastatų, Kioto miesto senamiestis 1994 metais buvo įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.
Taigi, norint išvysti bent keletą čia išvardytų objektų, reikia paskubėti. Greitasis traukinys pavadinimu „Griaustinio paukštis“ per ne pilnas dvi valandas atgabeno mus į centrinę miesto stotį, po kurios stogu sutelpa daugybė parduotuvių, kino teatras, viešbutis ir keletas vietos valdžios įstaigų. Iki 2002 m. čia veikė Kioto miesto oro uosto terminalas. Taigi, dabar galite įsivaizduoti, koks tai yra milžiniškas, 15 aukštų turintis, pastatas. Džiugu, jog pakankamai greit pavyko surasti išėjimą, nes pasiklysti čia nėra sudėtinga. Taupydami brangų laiką, užsukome į viešbučio biurą, kuris įsikūręs prie pat traukinių stoties. Tereikėjo pereiti į kitą gatvės pusę. Palikę savo mantą ir pasiskolinę skėtį, oro prognozės nieko gero nežadėjo, išskubėjome apžiūrinėti miesto. Pirmasis sustojimas – Otagi Nenbutsuji šventykla.

Adresas: 2-5 Fukatani-cho, Saga-Toriimoto, Ukyo-ku, Kyoto 616-8439 JAPAN

Kaina: 300 YEN/žm. (vaikams iki 15 metų – nemokamai)

Darbo laikas: 8.00 – 17.00 val., kasdien

Interneto svetainė: https://www.otagiji.com/

Iki jos apie valanda kelio miesto autobusu (kaina – 230 YEN/žm.). Laukti teko neilgai. Vos sustojus autobuso vairuotojui, pasiteiravome ar tikrai šis vyksta mums reikiama kryptimi. Čia pirmą kartą, per dvi savaites Japonijoje, susidūrėme su absoliučiu abejingumu ir net gi priešiškumu. Vienas autobuso vairuotojas numojo ranka ir kažką burbtelėjo sau panosėj, o kitas piktai išrėžė, jog nieko nežino ir tiesiog nuvažiavo. Taigi, sulaukę trečiojo autobuso, nieko nebeklausinėjome. Susėdę į savo vietas atidžiai stebėjome ženklus, gatvių bei stotelių pavadinimus. Nežinau, kodėl jie buvo tokie pikti. Galbūt tokių kaip mes pasiklydusių smalsuolių devyni galai ir jie jau spėjo pavargti, o galbūt tai kažkoks sutapimas, vairuotojams tiesiog buvo bloga diena. Kad ir kaip ten bebūtų, sėkmingai judame tikslo link, bent jau taip skelbia priekyje esančiame ekrane stotelių pavadinimai. Pagaliau atvykome. Autobusas sustojo kažkur viduryje miško, į miestą visai nepanašu. Bet visa tai mūsų nė kiek netrikdė, nes žinojome, jog taip ir turi būti. Tai pakankamai atokioje vietoje įsikūrusi, nedidelė šventyklėlė ant kalvos, apsupta mišku. Perėjus gatvę ir pasukus rodyklių kryptimi išvydome samanomis apaugusius akmeninius laiptus, vedančius aukštyn. Šonuose stovintys oranžinės spalvos mediniai žibintai, vakare apšviečiantys piligrimams, ir ne tik, kelią, kuria paslaptingą atmosferą.

Kaip jau minėjau, šiame mieste daugybė šventyklų, kurias rekomenduoja aplankyti kelionių agentūros ir pavieniai gidai. Bet yra ir tokių, kaip ši, nedidelių, bet labai jaukių ir su vos keletu lankytojų. Tad galima ramiai sau vaikščioti po teritoriją ir nesukti sau galvos, kaip čia dabar reiks nusifotografuoti arba kaip pačiam nepatekti į kadrą ir išvengti nemalonių žvilgsnių bei didžiulio šurmulio.

Šventykla buvo įkurta 766 m., neilgai trukus Kamo upė užtvindė čia esančią teritoriją, o kartu ir visą šventyklą. Vėliau ji buvo atstatyta dėka kunigo Senkan Naigu (918 – 984 m.), propaguojančio ezoterinį budizmą ir priklausiusį Tendai sektai (daugiau apie budizmo atšakas Japonijoje, galite rasti čia). Vietiniai gyventojai itin puoselėjo šventyklą ir kartu su minėtu kunigu pastatė statulą Yaku-yoke Senju Kannon, kuri saugo šią vietą nuo visų nelaimių. Šventykla yra įdomi dėl savo 1 200 rakan statulėlių, vaizduojančių vis kitokią žmogaus emocinę būseną. Vienos jų šmaikščios, kitos atrodo itin susirūpinusios ir be galo liūdnos, trečios laiko daiktus, kurie simbolizuoja tam tikras žmonių veiklas.

Pasivaikščiojus po ramybės persmelktą oazę, pasukome atgal į miestą.

O čia mus pasitiko lietus, kuriam nebuvome tinkamai pasiruošę, negelbėjo net skolintas skėtis 😀 Iki garsiosios Arashiyama bambukų giraitės liko visai nedaug.

Adresas: Arashiyama, Ukyo-ku

Kaina: nemokamas

Darbo laikas: 24 val., kasdien

Interneto svetainė: https://www.insidekyoto.com/arashiyama-bamboo-grove

Labai dažnai šią vietą galime išvysti Holivudo filmuose, kuriuose pasakojama apie senuosius Japonijos laikus. Takas driekiasi maždaug vieną kilometrą. Iš šonų nendrėmis apkaišyta tvora neleidžia patekti į mišką, bet vis vien jausmas yra kažkoks ypatingas. Galbūt dėl to, jog Lietuvoje tokio miško niekur nepamatysi, o galbūt kalti minėti Holivudo filmai, kad ir kaip ten bebūtų, tikrai verta čia apsilankyti.

2 komentarai “Kyoto (XIII diena)

• Sveiki, miela Rima,
      labai džiaugiuosi, kad mūsų pasakojimas apie Japoniją ir joje patirtus nuotykius Jums patiko 🙂 Dėl nenumatytų priežasčių, dienoraščio rašymas buvo šiek tiek apleistas. Labai tikiuosi, jog man greit pavyks grįžti į ritmą ir užbaigti pradėtą darbą 😉

Patinka

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.