Kyoto (XIV diena)

Laukia labai ilga ir sakyčiau sudėtinga diena. Planuojame pamatyti ne vieną garsiąją Kyoto miesto šventyklą, tad atsikėlėme anksti. Atvykę į Fushimi Inari Taisha šventyklą, sutikome minias turistų. Tiesą pasakius, tikėjomės, jog jų bus perpus mažiau, juk ankstyvas rytas.

Deja, tokių kaip mes, čia ne vienas, ir net ne keli šimtai 😀 Ši šventykla visiems gerai žinoma, ne dėl joje esančių lapių skulptūrų ar atliekamų apeigų, o dėl daugybės Tori vartų (apie 5 000), kurie buvo pastatyti iš vietinių gyventojų ir įvairių organizacijų suaukotų lėšų. Ant ryškia oranžine spalva dažytų medinių vartų esantys japoniški užrašai skelbia aukotojų vardus, pavardes ir datą. Nedideliems vartams pastatyti reikia maždaug 40 000 YEN, o didesniems gali prireikti daugiau nei vieno milijono YEN.

Adresas: 68 Fukakusa Yabunouchicho, Fushimi Ward, Kyoto, 612-0882, Japonija
Kaina: nemokamas
Darbo laikas: 24 val., kasdien
Interneto svetainė: https://www.japan-guide.com/e/e3915.html

Ši šventykla yra skirta šintoizmo ryžių dievui Inari. Manoma, kad minėtosios lapės yra Inari dievo pasiuntiniai, todėl jų čia tiek daug. 711 m. Saka klano atstovai pastatė šventyklą ir pagal paskirtį ją ėmė naudoti nuo 794 m., kuomet Kyotas tapo Japonijos sostine. Nors pagrindinė priežastis, kodėl ši šventykla traukia tiek daug smalsuolių, yra minėtieji Tori vartai, Fushimi Inari šventykla taip pat yra verta dėmesio. Priešais įėjimą išvysite milžiniškus Romon vartus, kurių statybą finansavo garsus to meto lyderis Toyotomi Hideyoshi. Už vartų esančioje pagrindinėje salėje, vadinamoje honden, lankytojai reiškia pagarbą vietinei dievybei ir aukoja nedideles sumas pinigų. Šalia esančioje miškingoje teritorijoje driekiasi pėsčiųjų takai, vedantys į šventojo Inari kalną, kurio aukštis 233 m. virš jūros lygio. Žygis iki viršukalnės gali trukti 2-3 valandas.
Keletą valandų ir mes skyrėme pasivaikščiojimui po ūksmingąją teritoriją. Norėjome pakilti į minėtąjį Inari kalną, deja, šį kartą laikas nebuvo mūsų pats geriausias sąjungininkas. Jis tirpo akyse, o galo vis nesimatė, tad nusprendėme sukti iš kelio ir grįžti atgal. Daugybė turistų, pasklidusių po mišką, mėgavosi ramybe ir ieškojo kelio iki viršukalnės. Pakeliui išvydome keletą jaukių kavinukių, siūlančių šiek tiek atsipūsti ir suvalgyti „Inari Sushi“ bei „Kitsune Udon“. Besileisdami laiptais dar spėjome apžiūrėti ne vieną altorėlį, su daugybe smilkalų, žvakių ir akmeninių Budos statulėlių. Mažasis Ąžuolas neliko abejingas apsivalymui, tad kur tik išvysdavo medinį kaušą su šalia esančiu vandeniu, plaudavosi rankas bei veidą. Ir kaskart tai darydavo vis geriau. Smagu buvo matyti jo šypseną ir džiaugsmą. Japonija išties jam patinka, o tai yra gera žinia, nes mūsų dar laukia ilgas kelias. Išlindę iš miško, patekome į gyvenamąjį kvartalą, kuriame rodos gyvenimas sustojęs jau kurį laiką. Ėjome gatvėmis ir nesutikome nė vieno žmogaus ar automobilio. Kilo natūralus klausimas, kur gi jie visi dingo? Na, kad ir kaip ten bebūtų, ėjome savojo tikslo link, Sanjūsangen-dō šventyklos.

Adresas: 657 Sanjusangenndo-mawari-machi, Higashiyama-ku, Kyoto
Kaina: 600 YEN/žm. (vaikams 300 YEN.)
Darbo laikas: 8.00 – 17.00 val. (9.00 – 16. 00 val. nuo lapkričio 16 d. iki kovo 31 d.), kasdien
Interneto svetainė: https://www.ancient.eu/Sanjusangendo/

Japonija_Kyoto

Sanjūsangen-dō išvertus iš japonų k. būtų salė su 33 erdvėmis tarp kolonų. Ši šventykla (pastatyta 1164 m.) garsėja savo ilgiausia medine konstrukcija, besitęsiančia 120 m. ir sale, kurioje stovi 1001 Kanon statula. Jų centre yra didžiulė 1000 rankų ir 11 galvų bodhistavos statula. Šias statulas saugo 28 skirtingi, iš Indijos kilę sargybiniai. Greituoju traukiniu pasiekėme garsiąją šventyklą. Čia taip pat nepavyko išvengti daugybės žmonių, vietinių gyventojų, turistų ir moksleivių, kurie atvyko mokytis istorijos ir anglų kalbos.

Pastarosios jie mokosi labai paprastu, bet sakyčiau genialiu būdu, kalbina visus atvykėlius ir tokiu būdu gerina savo klausymo bei kalbos įgūdžius. Nežinia, ar dėl mūsų šviesaus gymio ar dėl mažojo Ąžuolo, stebinčio garnius, vaikščiojančius tvenkinyje, buvome apklausti ir mes 😊

Po trumpo pokalbio anglų kalba, suskubome į šventyklą. Kaip ir pridera, batus palikome jiems skirtose lentynose ir susikrovėme savo telefonus bei fotoaparatą giliai į kuprines. Buvo griežtai draudžiama fotografuoti ir filmuoti. Na, ką padarysi. Viską gėrėme akimis ir dėjomės atmintin. Tikrai verta dėmesio ekspozicija. Daugybė žmogaus dydžio statulų, keliomis eilėmis besidriekiančių ilgu koridoriumi paliko neišdildomą įspūdį.
Toliau mūsų kelias veda į dar vieną šventyklą, Otawa san Kiyomizu dera, kuri vadinama Tyro vandens šventykla.

Adresas: 1-294 Kiyomizu, Higashiyama-ku, Kyoto-shi, Kyoto, 605-0862, Japonija
Kaina: 600 YEN/žm.
Darbo laikas: 6.00 – 18.00 val., kasdien
Interneto svetainė: https://www.kiyomizudera.or.jp/en/visit/

Grūstis, esantis šalia jos vartų, rodo, kad ir šioje vietoje neišvengsime spūsčių ir daugybės žmonių, norinčių išvysti puikią miesto panoramą ir atsigerti „stebuklingo“ vandens, bet apie viską nuo pradžių. Darbo diena ritosi į pabaigą, tad nuovargis po truputį ėmė jaustis kiekviename kūno centimetre 😀 Na, bet ko nepadarysi dėl sėkmės. Tad pasiraitoję rankoves, pakilome laiptais aukštyn į šventyklos prieigas. Beje, sulankstomas vežimėlis, telpantis į kuprinę, buvo tikras išsigelbėjimas, nes tokių laiptų buvo ir, matyt, dar bus, prie kiekvienos šventyklos.

Japonija_Kyoto
Otawa san Kiyomizu dera šventykla (778 m.) yra pastatyta ant 139 pastolių, kurie laiko pagrindinę šventyklos salę ir balkoną, iš kurio atsiveria Kyoto miesto panorama, o tolumoje, už miško matyti Jishu šventykla, skirta meilės dievui.

Kadangi, mūsų apsilankymo metu, šventykla buvo renovuojama, visas jos grožis buvo paslėptas nuo smalsių akių. Tad nieko nelaukę, pajudėjome garsiojo krioklio link. Šis yra padalintas yra tris versmes, iš kurių atsigėrus, žmogų turėtų lydėti sėkmė skirtingose gyvenimo srityse. Pirmoji versmė yra skirta meilei, antroji – ilgam gyvenimui, o trečioji – mokslams. Norinčiųjų susilaukti sėmės buvo ne vienas. Prie nediduko krioklio lūkuriavo daugybė žmonių, sudarydami gyvą grandinę. Žinoma, ir mes nelikome abejingi „stebuklams“ 😉.

Šventykla įsikūrusi milžiniškoje teritorijoje, kurioje plyti miškai, parkai, tvenkiniai, sodai ir kitos šventyklos, kurių pavadinimų nė nepamenu. Tad norintys, čia gali praleisti netgi visą dieną ir tikrai nebus kada nuobodžiauti.
Planavome aplankyti Chion In šventyklą, kurioje buvo filmuotas filmas „Paskutinis samurajus“, bet mums atvykus į vietą, ji jau buvo uždaryta. Gal ir gerai, o tai jau susisuko galva nuo perteklinės informacijos ir didelio kiekio žmonių. Palengva susiruošėme viešbučio link. Miestas, o kartu ir mūsų mažasis keliautojas nurimo. Greitai atėjo sutemos, o gatvėse ir šventyklose degantys žibintai kūrė jaukią ir širdžiai mielą atmosferą.

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.