Nara (XVI diena)

Iki Naros vos daugiau nei valanda kelio traukiniu. Kadangi šiandien leidome sau ilgiau pamiegoti, į miestą atvykome vidurdienį. Pasidėję sunkiąsias kuprines viešbutyje, suskubome į garsųjį parką, kuriame, šalia šventyklų, ganosi daugybė elnių.

Smagu, jog čia viskas vienoje vietoje, tad nereikia gaišti laiko važiuojant vietiniu transportu ar sukti galvą, į kurią pusę traukti. Parko prieigose mus pasitiko keletas elnių, kurie kėlė geras emocijas, ne tik Ąžuolui, bet ir mums. Tai laukiniai gyvūnai, kurie visiškai nebijo žmonių. Jie jau pripratę prie tokios draugijos, tad, kas miega, kas rupšnoja žolę, kas valgo sausainius (10 vnt. 150 YEN), kuriuos galima įsigyti čia pat vietoje, kas atkakliai sekioja atvykėlius. Atrodo viskas paprasta ir nėra taip sudėtinga ar baisu, bet tik ne tada, kai tave apsupa net keletas elnių, kurie nesiruošia niekur eiti. Vienas išmėgino Giedriaus šortų skonį, o kitas pradėjo uostinėti kuprinę ir sugebėjo suplėšyti popierinį maišelį, kuriame buvo keletas tuščių maisto pakuočių ir bananų žievės. Man tikrai buvo nejauku ir neramu, nes tie, kurie turi ragus gali ir skaudžiai badytis, o užspeistam į kampą turistui nėra kur dėtis. Tad vis dėl to būkite budrūs 🙂

Japonija_Nara

Naros mieste gausu istorinių paminklų ir šimtametę istoriją turinčių šventyklų. Nemaža dalis jų buvo pastatyta VIII a., kada Nara buvo visos Japonijos sostinė. Aštuoni objektai (Todai-ji, Kofukuji, Gongoji, Yakushiji, Toshodaiji budistinės šventyklos, Kasuga Taisha šintoistinė šventykla su ją supančiu mišku ir Heijo rūmai) yra įtraukti į pasaulio paveldo sąrašą kaip Istoriniai senosios Naros paminklai.

Taigi, keletą jų aplankėme ir mes. Pagrindinis mūsų šios dienos tikslas buvo Todai-ji (iš japonų k. Didžioji Rytų šventykla). Tai viena garsiausių ir istoriškai reikšmingiausių šventyklų visoje Japonijoje. Ji buvo pastatyta 752 m. ir tapo tokia galinga, kad 784 m. sostinė iš Naros buvo perkelta į Nagaoką, siekiant sumažinti šventyklos įtaką vyriausybės reikalams.

Adresas: 406-1 Zoshicho, Nara

Kaina: 600 YEN/žm.

Darbo laikas: 8.00 – 17.00 val. (lapkričio – kovo mėn.) ir 7.30 – 17.30 val. (balandžio – spalio mėn.)

Interneto svetainė: http://www.todaiji.or.jp/english/

Tai buvo bene didžiausias medinis pastatas visame pasaulyje, nepaisant to, kad dabartinė rekonstrukcija (1692 m.) yra tik 2/3 pradinės šventyklos salės dydžio, kurioje yra viena didžiausių (15 m aukščio) Budos statulų Japonijoje. Daibutsudeno salėje taip pat eksponuojamos kelios mažesnės budistų statulos ir buvusių bei dabartinių pastatų modeliai. Kita populiari atrakcija yra kolona, kurios apačioje yra skylė. Jos dydis yra toks pat kaip Daibutsu šnervės. Sakoma, kad tie, kurie gali pralįsti pro šią angą, kitame gyvenime gaus nušvitimą.

Japonija_Nara

Šventykla ir jos pagrindiniai Nandaimon vartai, saugomi dviejų medinių karių, iš tiesų gniaužia kvapą. Užverti galvą ir negali suvokti kaip visa tai žmogus galėjo pastatyti. Tai buvo bene įspūdingiausia šventykla, kurioje teko lankytis pastarosiomis dienomis. Ir šioje vietoje nepavyko išvengti mažųjų miško draugų, elnių, kurie atkakliai ieškojo maisto visus iš eilės apuostydami ar net bakstelėdami. Pasivaikščiojus po šventyklos apylinkes, pajudėjome Kasuga Taisha šventyklos link. Vos apie tai išgirdęs, mažasis keliautojas ėmė prieštarauti: „nebenoriu į šventyklą“. Tad teko apsišarvuoti kantrybe. Sužinojęs, kad čia bus daugybė, įvairių formų ir spalvų žibintų, mažasis keliautojas šiek tiek pralinksmėjo. Šventykla buvo įkurta tuo pačiu metu kaip ir sostinė ir yra skirta dievybei, atsakingai už miesto apsaugą.

Adresas: 406-1 Zoshicho, Nara

Kaina: nemokamai (500 YEN/žm. norint įeiti į vidų)

Darbo laikas: 6.30 – 17.30 val. (balandžio – rugsėjo mėn.) ir 7.00 – 17.00 val. (spalio – kovo mėn.)

Interneto svetainė: http://www.kasugataisha.or.jp/about/index_en.html

Ūksmingi miško takai, vedantys į šventyklą apsupti akmeniniais žibintais kuria paslaptingą atmosferą, o šventyklos pastatus puošiantys bronziniai žibintai, kuriuos paaukojo žmonės, yra uždegami vos du kartus per metus, Žibintų festivalio metu (vasario pradžioje ir rugpjūčio pabaigoje). Bet norint pasižiūrėti kaip visa tai galėtų atrodyti, čia yra paruoštas specialus kambarys, kuriame dega daugybė žibintų.

Japonija_Nara

Žinoma, tai tik maža dalis, bet vis vien buvo labai smagu, ypač mažajam Ąžuolui, kuriam pabodo vaikščioti ir norėjosi bet kokios alternatyvos šventykloms. Tokią alternatyvą atradome pagrindinėje miesto gatvėje, ieškodami vietos, kur galėtume pavakarieniauti. Bet apie tai vėliau. Visų pirma, papasakosiu apie tradicinį japonų patiekalą okanami yaki. Tai japoniškas pikantiškas blynas, turintis įvairių ingredientų tešloje iš kvietinių miltų. Pavadinimas kilęs iš žodžio okonomi, reiškiančio „kaip tau patinka“ ar „kas tau patinka“, o yaki – „virti“.

Mus pasitiko labai malonus padavėjas, kuris pasodino šalia šiuos patiekalus kepančių virtuvės šefų. Buvo įdomu stebėti kaip ruošiamas, mums europiečiams, neįprastas patiekalas. Vaizdas ir skonis pranoko lūkesčius, o porcijos milžiniškos. Taigi, sočiai pavalgę išsiruošėme į centrinę miesto gatvę, kurioje šurmuliavo daugybė žmonių. Jau spėjo ir sutemos ateiti. Visai netoli mums beliko eiti, bet visų žvilgsniai nukrypo lošimo automatų link, kurie viliojo užsukti ir išmėginti savo laimę. Nebuvau jų tiek daug mačiusi vienoje vietoje. Jie visi skirtingi, ryškiaspalviai, garsiai grojantys, vaikystėje žaistų kompiuterinių žaidimų, melodijas. Turėjome keletą monetų, tad leidome Ąžuolui išmėginti savo jėgas. Deja, nelabai sekėsi. Šis panoro išsitraukti pokemoną su roboto ranka, bet nei tėčiui, nei mamai nepavyko jo ištraukti iš tos nelemtos žaislų krūvos. Būtumėte jūs matę tas emocijas, kuomet žaislas artėjo tikslo link, ne tik mažasis, bet ir aš karštai tikėjau, jog tai yra įmanoma. Gerai, kad baigėsi monetos, o tai būtume dar nežinia, kiek laiko užtrukę. Šiaip ne taip pavyko įkalbėti mažąjį keliauninką jau eiti viešbučio link.

Rekomendacijos

Nakvynė: Hotel Pagoda
Adresas: Takabatake-cho 1122, Nara, 630-8301, Japonija
Kaina: 4 500 YEN (35 EUR/1 naktis)

Pietūs: Kameya
Adresas: 9 Taruicho, Nara, 630-8218, Japonija
Darbo laikas: 11.00 – 22.00 val., kasdien, išskyrus antradieniais

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.