Kumano Sanzan I dalis (XVII diena)

Jau daugiau nei 1000 metų imperatoriai, aristokratai, garsūs visuomenės veikėjai ir visi tikintieji keliauja į Kumano. Tai piligriminių kelių tinklas Japonijoje, apraizgęs Kii pusiasalio kalnus, jungiantis pagrindines šventyklas: Kumano Hongu, Koyasan, Kumano Hayatama, Kumano Nachi bei Seiganto-ji.

Interneto svetainė: https://www.tb-kumano.jp/en/kumano-kodo/

Pats pasivaikščiojimas buvo ir vis dar tebėra neatsiejama piligrimystės proceso dalis ir puikus būdas išvysti nepakartojamą Kumano kraštovaizdį. Tad planuodami kelionę po Japoniją, ieškojome nesudėtingų ir trumpų maršrutų, kuriuos būtų galima įveikti pėsčiomis. Radome, ir ne vieną, beliko tik išsirinkti. Žinodami, jog neturime daug laiko, o ir nesame dviese, nusprendėme apsistoti ties Kumano Kodo trikampiu. Šios religinės vietovės centre yra trys Kumano šventyklos: Hongu Taisha, Hayatama Taisha ir Nachi Taisha, bendrai žinomos kaip Kumano Sanzan. Iki XII amžiaus Kumano Sanzan buvo gerai žinomos šventovės visoje Japonijoje, traukiančios piligrimus iš Kioto, Osakos ir už jos ribų. 2004 m. šie piligriminiai keliai buvo įtraukti į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą kaip šventų vietų ir piligriminių maršrutų Kii kalnų masyve dalis.
Sėdint prie kompiuterio ekrano ir dėliojant maršrutus, viskas atrodė kur kas paprasčiau, o pasirodo nė velnio. Iki pirmosios šventyklos, Hayatama Taisha, traukiniu važiavome daugiau nei 6 valandas. Atvykę į nedidelį, bet labai jaukų miestelį, kuriame vos vienas kitas turistas vaikštinėja pustuštėmis gatvėmis, supratome, jog ši vieta bus ypatinga. Diena ritosi į pabaigą ir vakarėjo, bet šventyklai ir vandenyno bangoms dar turėjome jėgų.
Nors pastatai buvo neseniai atstatyti, Hayatama Taisha užėmė tą pačią vietą Kumano upės krante bent jau nuo XII amžiaus. Be to, religiniai artefaktai, datuojami III a., liudija, kad ši vietovė ilgą laiką buvo garbinimo vieta. Tiesą sakant, šintoistų kūrimo mitas teigia, kad trys kami (šinto dievybės) nusileido į žemę ant uolos, esančios netoli šventyklos. Gamta šventovėje ir aplink ją yra neatsiejama šios Didžiosios šventovės apylinkių ir kasmetinių ritualų dalis. Čia esantis 800 metų Nagi-no-Ki medis išryškina gilias gamtos garbinimo tradicijas.

Japonija_Kumano Sanzan_Hayatama Taisha

Adresas: 1番地 Shingu, Wakayama 647-0081, Japonija
Kaina: nemokamai (500 YEN/žm. lobių salės lankymas)
Darbo laikas: 8.00 – 17.00 val., kasdien
Interneto svetainė: https://www.japan-guide.com/e/e4954.html

Į šventyklą atėjome vakare, todėl ji buvo tuštutėlė. Jausmas, kuomet vaikštai po teritoriją ir girdi net tekantį šaltinio vandenį, yra nuostabus. Patiko ir mažajam Ąžuolui, nors pastarosiomis dienomis labai nenoriai lankėsi šventyklose. Vienintelis džiaugsmas buvo veido ir rankų prausimas.
Pabuvę valandėlę šioje ramioje vietoje, pasukome vandenyno link. Kol atvykome iki paplūdimio, nusėto įvairaus dydžio akmenimis, saulė jau buvo dingusi. Bangavimas ir žvarbus vėjas neatėmė noro pabraidyti. Vos tik įmerkėm kojas, greit ir ištraukėm. Vanduo buvo ledinis, tad ilgai netrukom 🙂

Japonija_Kumano Sanzan_Vandenynas

Rytoj žada šiltą dieną, tad išmėginsim jėgas dar kartą, tik jau kitoje vietoje.

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.